“Rozszerzona rzeczywistość” – Poszukiwane pomysły na nieoczywiste formy działań artystycznych, społecznych i naukowych.

Rozszerzona rzeczywistość” – poszukujemy pomysłów na nieoczywiste formy działań artystycznych, społecznych i naukowych, realizowanych w internecie lub poza nim, które pozwolą uczestnikom i odbiorcom przekraczać granice wyznaczone przez obostrzenia spowodowane pandemią koronawirusa.

Nagłe zamknięcie muzeów, teatrów, kin, odwołanie koncertów i spotkań autorskich, postawiło przed środowiskiem widzów – uczestników oraz twórców, managerów, animatorów, badaczy i edukatorów wiele pytań, o to jak działać pomimo narzucanych ograniczeń i zmusiło ich do poszukiwania nowych rozwiązań. Restrykcje mają wpływ nie tylko na odbiór, ale wymuszają reorganizację dotychczasowych form aktywności. Mnożą się pomysły na cyfrowy skok w przyszłość, przez lata leniwie odkładany na później.

Zainspirowani wysypem aktywności internetowych takich jak wirtualne orkiestry, społecznościowe wyzwania – #challenge, rezydencje na Instagramie, koncerty w streamingach, festiwale online, zdalne debaty i  webinaria,  chcielibyśmy odnaleźć, tworzyć i rozwijać działania, które mają potencjał, aby połączyć ludzi chcących opowiadać o naszej współczesności, przeszłości i przyszłości a także potrafią badać ich zachowania w świecie wirtualnym jak i realnym, funkcjonującym według nowych zasad wyznaczonych przez np. fizyczny dystans.

Szukamy aktywności, ułatwiających dostęp do kultury, pozwalających na obserwację, podejmowanie i prezentowanie społecznie ważnych sytuacji, tematów i zachowań, a także na bycie i działanie razem w formie, na którą wpływ mają ograniczenia związane z bezpieczeństwem w dobie epidemii. 

Do projektu zapraszamy osoby działające na różnych polach aktywności kulturalnej, naukowej i społecznej, potrafiące wypowiadać się i dyskutować o otaczającej nas  rzeczywistości. Takie, które potrafią szukać i znajdywać twórcze rozwiązania nieznanych dotąd problemów i nie boją się  wykorzystywać możliwości jakie dają np. Zoom, Skype, Instagram, YouTube czy Facebook, lubią bawić się aplikacjami, kodowaniem. Lubią eksperymentować na linii relacji międzyludzkich i w obszarze form uczestnictwa w kulturze.

Więcej informacji kliknij TUTAJ

Dodaj komentarz