Google Ads – skuteczna pomoc w osiągnięciu twoich celów

Google Ads – skuteczna pomoc w osiągnięciu twoich celów

Google Ads to potężne narzędzie, które może pomóc każdej organizacji w zwiększeniu grona swych odbiorców. Google Search Ads to reklamy, które pojawiają się podczas wpisywania słów kluczowych w pole wyszukiwania i to właśnie one są najczęściej używane przez organizacje pozarządowe. Gdy potencjalny darczyńca lub wolontariusz poszukuje informacji związanych z twoją organizacją, to właśnie ten rodzaj reklam zwiększa częstotliwość wyświetlania dotyczących jej rezultatów i poprawia ich pozycję.
Reklamy przy wyszukiwaniu mogą stać się darmowe dla organizacji pozarządowych dzięki Google Ad Grants. W ramach tego programu zakwalifikowane organizacje pozarządowe otrzymują 10 000 dolarów miesięcznie w środkach na reklamy przy wyszukiwaniu. Program przynosi beneficjentom wiele korzyści, choć dobry start wymaga solidnych przygotowań. W tym artykule przedstawimy w 4 prostych krokach, jak zakwalifikować swoją organizację do tego programu i jak zacząć korzystać z jego możliwości.

  1. Sprawdź, czy twoja organizacja kwalifikuje się do programu
    Google przyznaje Ad Grants uprawnionym organizacjom pozarządowym.
    Oto lista wymagań, które musi spełniać kwalifikująca się organizacja:
    Musi zostać zweryfikowana przez lokalnego partnera TechSoup Polska
    Musi mieć własną stronę internetową, która:
    Zawiera przejrzysty opis organizacji, jej misji i działań
    Zawiera aktualne informacje o wydarzeniach oraz świadectwa aktywnej działalności
    Jest łatwa w nawigowaniu, dzięki czemu użytkownicy szybko mogą uzyskać potrzebne informacje
    W jasny sposób wzywa do działania, np. do zapisu na newsletter lub wypełnienia formularza
    Zawiera wyłącznie sprawne linki
    Ma zabezpieczenia HTTPS
    Podczas oceny strony internetowej brana pod uwagę jest także jej szybkość. Aby sprawdzić szybkość strony WWW możesz skorzystać np. PageSpeed Insights. Na szczęście o grant możesz aplikować tyle razy, ile okaże się to konieczne, więc nie przejmuj się, jeśli nie uzyskasz go za pierwszym razem.
  2. Stwórz konto i aplikuj o grant
    Po zakwalifikowaniu twojej organizacji, powinieneś utworzyć konto Google dla Organizacji Pozarządowych. Aby stworzyć konto powinieneś podać:
    Numer KRS twojej organizacji
    Adres twojej organizacji
    Informacje kontaktowe twojej organizacji
    Następnie, zaloguj się do swojego konta Google for Nonprofits, kliknij Aktywne produkty, a następnie Rozpocznij w sekcji Google Ad Grants i wypełnij ankietę, która wyświetli się po kliknięciu w link do formularza weryfikacyjnego. Kliknij Aktywuj, aby poddać ocenie swoją organizację. Po pozytywnym rozpatrzeniu twojej prośby i zaakceptowaniu przez ciebie zaproszenia do konta Ad Grants, możesz rozpocząć tworzenie swojej pierwszej kampanii. Ten moment, to dobry czas na wypełnienie Pre-Kwalifikacyjnej Ankiety Google Ads. Pomoże ci ona w sprecyzowaniu informacji dotyczących demografii oraz planowanego użycia grantu. Po wypełnieniu ankiety, czas na naukę – Google musi mieć pewność, że spożytkujesz środki w sposób prawidłowy i efektywny, więc aby otrzymać grant będziesz musiał dysponować podstawową wiedzą na temat Google Ads. Gdy poczujesz, że jesteś gotowy, będziesz musiał przejść Quiz Kwalifikacyjny Google. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku i otrzymaniu potwierdzenia kwalifikacji do Google for Nonprofit, aktywuj swoje konto Google Ad Grants.
  3. Znajdź odpowiednie słowa kluczowe
    Google Ads wyświetlają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika określonych słów. Podczas tworzenia nowej kampanii należy znaleźć odpowiednio dopasowane słowa kluczowe, których wprowadzenie zaskutkuje wyświetleniem reklamy. To kluczowy moment tworzenia skutecznej kampanii. Dobór odpowiednich słów kluczowych to mieszanka wiedzy teoretycznej i sztuki. Podczas planowania fraz, skutkujących wyświetleniem twojej reklamy skorzystaj z:
    Dłuższych, precyzyjnych fraz (long-tail-keywords), które pomogą wygenerować więcej ruchu bez konkurowania z kampaniami o nieco innej tematyce. Np. Podczas tworzenia kampanii dla beneficjentów darmowych porad prawnych wybierz frazę “darmowa porada prawna”, ściślejszą od frazy “porada prawna”.
    Planera słów kluczowych od Google – pomoże ci on w oszacowaniu kosztów i przewidzeniu ruchu. Pozwoli również na znalezienie powiązanych oraz dłuższych fraz.
    Negatywnych słów kluczowych (negative keywords) – oznacza to odfiltrowanie słów kluczowych, które nie znajdą zastosowania w danej kampanii.
  4. Stwórz swoją pierwszą reklamę
    Zaloguj się na swoje konto Google Ads i utwórz nową kampanię. Wybierz jej cel, który pomoże ci sprecyzować efekt, który chcesz osiągnąć. Ten ruch, dopasuje kilka następnych parametrów do wprowadzonych danych. Możesz wybrać spośród: zwiększenia liczby leadów, ruchu, rozpoznawalności marki lub inny, dowolnie wybrany. Reklamy tworzone z użyciem tego grantu, mogą być wyłącznie reklamami Google AdWords.
    Następnie, wprowadź ustawienia kampanii i ustaw swoją grupę docelową korzystając z Zarządzania
    Oto wskazówki do tworzenia efektywnych kampanii:
    W swoich reklamach zawrzyj calls to action (wezwania do działania), takie jak: “Kliknij tutaj” lub “Pobierz”
    Stwórz konkretny landing page. Upewnij się, że call to action z reklamy AdWords pokrywa się z przekazem strony lądowania i że jest on czytelny.
    Przeprowadź testy A/B, aby stwierdzić, które z twoich rozwiązań sprawdza się najlepiej.
    Na bieżąco monitoruj i aktualizuj swoje kampanie.
    Twórz wyłącznie kampanie zorientowane na słowa kluczowe.
    Ustaw górny limit kosztu jednego kliknięcia na 2.00$.
    Wszystkie te informacje z początku mogą przytłoczyć, ale tak naprawdę najtrudniej jest zacząć. Rozbijając drogę do pierwszej kampanii na mniejsze, łatwiejsze do ukończenia etapy, zbliżysz się do osiągnięcia swego celu. Gdy już uzyskasz grant I zaczniesz korzystać z Ad Words, będziesz musiał tylko utrzymać, testować i optymalizować swoje reklamy.
    Jeśli masz trudności z uzyskaniem grantu lub utworzeniem pierwszej kampanii, sprawdź Kalendarium Wydarzeń TechSoup Polska – znajdziesz tam szkolenia zarówno dla całkowicie początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.
    Źródło: Techsoup Polska
    https://publicystyka.ngo.pl/google-ads-skuteczna-pomoc-w-osiagnieciu-twoich-celow

Dodaj komentarz