Rok 2020 obfitował w wyzwania, wiele organizacji musiało szukać lepszych sposobów na swoją działalność, dostosowując się do trudnych realiów.
Koniec roku to idealny moment na wprowadzenie w życie aplikacji usprawniających pracę, nowych procesów komunikacyjnych.
Poniżej kilka rad i inspiracji.
- Analiza dotychczasowych działań marketingowych
Warto zacząć od pytania, czy Wasze działania marketingowe są efektywne. Czy pomagają osiągać zamierzone cele? Dokładne przeanalizowanie obecnych kanałów komunikacji i treści pomoże wyznaczyć kierunki rozwoju na nowy rok, a ustawienie mierzalnych celów – łatwiej ocenić efektywność kampanii. - Customer journey, czyli doświadczenia naszego odbiorcy
Myśląc o odbiorcach naszej organizacji, warto wyznaczyć tak zwane punkty styczności, czyli np. media społecznościowe, stronę internetową, aplikację mobilną, wydarzenia. W tych miejscach odbiorca ma styczność z naszymi komunikatami, poznaje organizację i może podjąć pożądane przez nas działania. Jeśli będziemy świadomi tego, skąd przychodzą do nas odbiorcy i jakie publikacje przyciągają ich uwagę, łatwiej osiągniemy zamierzony komunikacyjny cel. - Rozwój SEO
Ponad połowa ruchu w witrynie pochodzi zazwyczaj z wyszukiwania organicznego. Google często aktualizuje swój algorytm, żeby pokazywać treści najlepiej dopasowane do wyszukiwań. W tym roku postawcie sobie za cel bycie na bieżąco z tymi aktualizacjami i dbanie o jakość treści na stronie. Dobrym krokiem będzie organizacja treści, dodanie znaczników, kategorii czy artykułów powiązanych, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po witrynie. - Uaktualnij platformy społecznościowe
W obecnych czasach komunikacja w mediach społecznościowych nie jest opcją, lecz koniecznością. To właśnie media społecznościowe mogą służyć jako główny punkt pozyskiwania funduszy, narzędzie do organizacji wydarzeń i angażowania społeczności. Aby sprawniej korzystać z mediów społecznościowych, można wprowadzić kilka dodatkowych narzędzi, np. Canvę (prosty w obsłudze edytor do grafik) czy HootSuite (kompleksowe narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi). - Wideo
Najprawdopodobniej w 2021 roku spędzimy średnio 100 minut dziennie na oglądaniu treści wideo. Warto więc włączyć elementy wideo do naszej komunikacji. Najłatwiej zacząć od mediów społecznościowych. - Bądź na bieżąco
Aby być na bieżąco z trendami w marketingu, warto brać udział w webinarach, spotkaniach i kursach online. W TechSoup znajdziecie kursy online z email marketingu, social mediów, Google Analytics i wiele innych.
więcej informacji: https://publicystyka.ngo.pl/6-noworocznych-postanowien-marketingowych-dla-organizacji