
Chcą działać świadomie, odpowiedzialnie i zostawić po sobie dobry ślad. Chcą mieć wpływ na to, jak wygląda ich otoczenie. W Polsce jest już kilka tysięcy przedsiębiorców społecznych, którzy poza prowadzeniem biznesu czynią konkretne dobro. Z okazji Światowego Dnia Konsumenta (15 marca) startuje kampania społeczna „Właśnie po to”, której celem jest pokazanie, że problemy społeczne można rozwiązać dzięki odpowiedzialnym decyzjom konsumenckim i za pomocą biznesowych metod. Akcję wsparł aktor Artur Barciś, który wystąpił w spocie kampanii dostępnym na stronie www.wlasniepoto.biz.pl.
Coraz częściej mówi się o tym, że przedsiębiorczość społeczna to brakujące ogniwo współczesnego świata, niezbędny element rynku. Badania (np. „Raport Milenialsi 2018/2019” Deloitte) wskazują na to, że w perspektywie nowego pokolenia konsumpcyjny sposób życia czy wysoka pensja tracą na znaczeniu, a wartością staje się sens działań mający wpływ na otoczenie. Taką optykę od lat mają w Polsce przedsiębiorcy społeczni, którzy na równi stawiają realizację celów społecznych i zarabianie pieniędzy. Właśnie rusza kampania społeczna, której celem jest pokazanie idei przedsiębiorczości społecznej i zainteresowanie nią konsumentów, pracowników oraz przedsiębiorców.
obejrzyj filmik TUTAJ