Wirtualne Targi Ekonomii Społecznej

Kujawsko – Pomorski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej zaprasza na Wirtualne Targi Ekonomii Społecznej, na których zaprezentujemy przedsiębiorstwa społeczne i wybrane podmioty ekonomii społecznej z terenu miasta Bydgoszczy, powiatu bydgoskiego, nakielskiego, sępoleńskiego i tucholskiego. Wszyscy Wystawcy powstali lub są wspierani w ramach projektu „KPOWES”. Kolejna fala pandemii mobilizuje do stosowania nowych rozwiązań i narzędzi w zakresie promocji naszych klientów. Odwiedzając wirtualne stoiska (sceny) będzie można poznać zakres działań organizacji, w tym też społecznych oraz zapoznać się z ich wyrobami lub świadczonymi usługami. Platforma VIRTUAL-EXPO stworzy również możliwość porozmawiania z wybranymi Wystawcami, będzie można ponegocjować, dopytać, wysłuchać. Sprawdź czym jest ekonomia społeczna i poznaj przedsiębiorstwa społeczne.

https://virtual-expo.pl/product/targi-ekonomii-spolecznej/?fbclid=IwAR3SrgYa6wjV49OAyynSGLe2prgrhT7OOTMDVPWjqDLaNO1-TBU4eHMI7bM

Ogłoszenie o naborze kandydatów na członków komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na wsparcie w 2022 roku realizacji zadania publicznego Województwa Lubuskiego pn. „Lubuskie Obywatelskie Inicjatywy Młodzieżowe” w obszarze działań promocyjnych wpływających na aktywizację młodzieży do realizacji zadań publicznych

Ogłoszenie o naborze kandydatów na członków komisji konkursowej – LOIM 2022
I. Informacje ogólne:
W związku z ogłoszeniem przez Zarząd Województwa Lubuskiego w dniu
4 stycznia 2022 roku otwartego konkursu ofert na wsparcie w 2022 roku realizacji zadania publicznego Województwa Lubuskiego pn. „Lubuskie Obywatelskie Inicjatywy Młodzieżowe”, w obszarze działań promocyjnych wpływających na aktywizację młodzieży do realizacji zadań publicznych, Departament Promocji i Strategii Marki zaprasza do wskazania przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3. ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) na kandydatów do komisji konkursowej opiniującej złożone oferty.
Celem niniejszego ogłoszenia jest wyłonienie kandydatów na członków komisji konkursowej reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniu komisji jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Zgłoszenie kandydata nie jest jednoznaczne z uczestnictwem w komisji konkursowej.
II. Wymagania stawiane kandydatom:
W skład komisji konkursowej wchodzą osoby wskazane przez organizacje pozarządowe
lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, które spełniają łącznie następujące kryteria:
Nie reprezentują organizacji/podmiotów biorących udział w konkursie.
Nie pozostają wobec wnioskodawców biorących udział w konkursie w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione wątpliwości,
co do bezstronności.
III. Zadanie komisji konkursowej:
Zadaniem komisji konkursowej jest opiniowanie złożonych ofert w ramach otwartego konkursu ofert na wsparcie w 2022 roku realizacji zadania publicznego Województwa Lubuskiego
pn. „Lubuskie Obywatelskie Inicjatywy Młodzieżowe”, w obszarze działań promocyjnych wpływających na aktywizację młodzieży do realizacji zadań publicznych na podstawie uchwały nr 234/3199/22 Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia 4 stycznia 2022 roku.

IV. Miejsce i termin złożenia dokumentu:
Zgłoszenia na załączonym formularzu (podpisane przez kandydata oraz przez osobę upoważnioną do składania oświadczenia woli w imieniu organizacji/podmiotu zgłaszającej/zgłaszającego) należy składać w kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 7 lub w sekretariacie Biura Zamiejscowego Urzędu Marszałkowskiego z siedzibą w Gorzowie Wlkp przy ul. Ignacego Mościckiego 6 w kopercie z dopiskiem „Konkurs na realizację zadań publicznych na wsparcie w 2022 roku Województwa Lubuskiego pn. Lubuskie Obywatelskie Inicjatywy Młodzieżowe – zgłoszenie kandydata do komisji konkursowej”.

https://bip.lubuskie.pl/180/4290/Ogloszenie_o_naborze_kandydatow_na_czlonkow_komisji_konkursowej_do_opiniowania_ofert_zlozonych_w_ramach_otwartego_konkursu_ofert_na_wsparcie_w_2022_roku_realizacji_zadania_publicznego_Wojewodztwa_Lubuskiego_pn___22Lubuskie_Obywatelskie_Inicjatywy_Mlodziezowe_22_w_obszarze_dzialan_promocyjnych_wplywajacych_na_aktywizacje_mlodziezy_do_realizacji_zadan_publicznych/

Zmiany w ustawie o zatrudnieniu socjalnym

Nowelizacja ustawy o zatrudnieniu socjalnym wchodzi w życie 15 lutego br. Obejmuje ona m.in. podwyższenie świadczenia integracyjnego, uelastycznienie czasu uczestnictwa w centrach integracji społecznej i rezygnację z przesłanki ubóstwa przy kierowaniu do nich.
Na pierwszym planie dłoń. Obok dłuto. Domyśleć się można, że jest to człowiek wykonujący prace ręczne.
Najważniejsza zmiana dotyczy podniesienia wysokości świadczenia integracyjnego, które przysługuje uczestnikowi zajęć w Centrum Integracji Społecznej (CIS). Świadczenie ma wzrosnąć ze 100 proc. zasiłku dla bezrobotnych do 120 proc. tego zasiłku. Zrezygnowano także z utrzymywania obniżonej wysokości świadczenia integracyjnego w okresie próbnym w CIS. Aby skorzystać ze wsparcia Centrów Integracji Społecznej nie trzeba już będzie spełnić m.in. przesłanki ubóstwa.
Wzrasta świadczenie integracyjne
Przepis wprowadzający nową – wyższą wysokość świadczenia integracyjnego obowiązuje od dnia wejścia w życie ustawy, tj. od 15 lutego 2022 r. z mocą od 1 stycznia 2022 r. Świadczenie integracyjne należne za grudzień 2021 r., a wypłacone w styczniu 2022 r. powinno wynosić 100 proc. zasiłku dla bezrobotnych.
Podwyższona kwota świadczenia integracyjnego wynosić będzie 120 proc. kwoty zasiłku dla bezrobotnych tj. 1.489 zł.
Kwota świadczenia integracyjnego, wypłacona przed 15 lutego 2022 r. powinna wynosić 100 proc. kwoty zasiłku dla bezrobotnych. Od 15 lutego, wysokość świadczenia wzrasta, z mocą od 1 stycznia 2022 r. w związku, z czym centrum integracji społecznej powinno złożyć do powiatowego urzędu pracy korektę wniosku o wypłatę świadczenia.
Jeżeli centrum integracji społecznej otrzymało zaliczkę na wypłatę świadczenia integracyjnego przed 15 lutego 2022 r., wypłata świadczenia dokonywana będzie według dotychczasowych zasad. Jednocześnie, biorąc pod uwagę interes uczestnika CIS, Centrum powinno niezwłocznie skierować do powiatowego urzędu pracy korektę wniosku uwzględniającą nową wysokość świadczenia.
Okres próbny
Okres próbny i okres uczestnictwa powinny być nadal liczone jako dwa odrębne okresy.
Okres próbny w CIS trwa 1 miesiąc. Tak więc miesięczny okres próbny rozpoczynający się 1 stycznia, zakończy się 1 lutego, okres próbny rozpoczynający się 15 lutego, zakończy się 15 marca. Uczestnik objęty okresem próbnym w CIS nabędzie prawo do świadczenia integracyjnego w podwyższonej wysokości, tj. 120 proc. kwoty zasiłku dla bezrobotnych.
W przypadku, gdy okres próbny rozpoczął się przed 1 stycznia 2022 r. i jest kontynuowany w styczniu, wysokość świadczenia należy ustalić w następujący sposób: za okres 15-31 grudnia 2021 r. według zasad dotychczasowych (tj. 50 proc. kwoty świadczenia integracyjnego), za okres 1-15 stycznia 2022 r. według nowych zasad (tj. 120 proc. kwoty świadczenia integracyjnego). W przypadku gdyby okresy uczestnictwa obejmowały inne daty, należy świadczenie ustalić proporcjonalnie dla danego okresu.

https://www.gov.pl/web/rodzina/zmiany-w-ustawie-o-zatrudnieniu-socjalnym

KGW na CITo! Zapraszamy do udziału w webinariach! Rekrutacja trwa!

Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi zaprasza do udziału w webinariach pn. „KGW na CITo!”. Jest to cykl 32 szkoleń dla Kół Gospodyń Wiejskich z całej Polski. Tematyka szkoleń obejmuje szerokie spektrum aktualnych zagadnień związanych z prowadzeniem Kół Gospodyń Wiejskich.
Webinaria „KGW na CITo!” odbędą się we wszystkich województwach, po dwa w każdym. Kalendarz webinariów do wglądu poniżej oraz do pobrania → Kalendarium
Rekrutacja na szkolenia ruszyła 31 stycznia !
Zagadnienia poruszane na webinariach to:
Uproszczona ewidencja przychodów i kosztów (UEPiK)
– omówienie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2019 r. w sprawie prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów przez koła gospodyń wiejskich (Dz. U. 2019 poz. 70).
– omówienie zbiorów zapisów: zestawienie przychodów i kosztów, zestawienie przepływów finansowych, wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Wypełnianie deklaracji CIT-8, CIT-D, CIT-8/0 – omówienie formularzy z przykładowymi wypełnieniami rubryk
Korzyści z udziału w webinariach to zdobycie wiedzy na temat:
– prowadzenia rachunkowości i rozliczania działalności KGW
– prowadzenia Uproszczonej Ewidencji Przychodów i Kosztów
– opodatkowania KGW i wypełniania deklaracji podatkowych CIT
– uczestnicy webinarium otrzymają zaświadczenie o udziale w szkoleniu
Prowadzący: Magdalena Bernat
Czas trwania: 2 godziny
Szkolenia są nieodpłatne
Dodatkowe informacje nt. szkoleń można uzyskać z pod adresem email: szkoleniakgw@nikidw.edu.pl
ZGŁOSZENIE
Aby zgłosić swój udział w webinariach należy zarejestrować się za pośrednictwem formularza online dostępnego na stronie Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi pod linkiem: https://nikidw.edu.pl/szkolenia-dla-kgw/
Szkolenia odbędą się w lutym i marcu.
Webinaria odbędą się we wskazanych terminach, w godzinach od 17.00 do 19.00.

Rusza nabór do VIII edycji „Zaproś nas do siebie!”

Nabór ma charakter konkursowy i potrwa do 1 marca.  Rozstrzygnięcia opublikujemy 21 marca, a już 4 kwietnia zapraszamy dyrektorów i koordynatorów z domów, centrów i ośrodków kultury zakwalifikowanych do projektu na pierwsze warsztaty w ramach „Zaproś nas do siebie!”.

O projekcie

„Zaproś nas do siebie!” to całoroczny, kompleksowy i bezpłatny projekt szkoleniowy Narodowego Centrum Kultury, adresowany do zespołów domów, centrów i ośrodków kultury z całej Polski. Poprzez organizację szkoleń dla ich pracowników, spotkania online, warsztaty stacjonarne, wizyty studyjne w regionach, konsultacje z ekspertami, grupowe zadania oraz udział  w wydarzeniach NCK wspieramy lokalne instytucje kultury, aby w efekcie poszerzenia umiejętności i wiedzy pracowników docelowo uatrakcyjnić ich ofertę programową.

„Zaproś nas do siebie!” zakłada uczenie się poprzez doświadczanie, poznawanie dobrych praktyk, wymianę doświadczeń, sieciowanie i budowanie relacji pomiędzy uczestnikami. Instytucje, które wezmą udział w projekcie, otrzymają od Narodowego Centrum Kultury wsparcie w zakresie:

  • wzmocnienia kompetencji pracowników instytucji kultury w obszarze komunikacji i pracy w zespole,
  • wzmocnienie kompetencji dyrektorów instytucji w zakresie zarządzania,
  • rozwoju oferty programowej instytucji na 2023 rok, opartej na tożsamości lokalnej
    i współpracy z mieszkańcami.

Dla kogo?

Projekt „Zaproś nas do siebie!” skierowany jest do domów, ośrodków lub centrów kultury, posiadających status samorządowych instytucji kultury, wpisanych do rejestru instytucji kultury (z wyłączeniem instytucji współprowadzonych wpisanych w rejestrze instytucji kultury, dla których organizatorem jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz instytucji współprowadzonych wpisanych w rejestrze organizatorów samorządowych). Projekt nie jest skierowany do bibliotek, muzeów oraz placówek oświatowych.
Do udziału w projekcie zaprosimy 14 ośrodków, które zgłoszą się i zostaną wyłonione w otwartym naborze.

https://www.nck.pl/szkolenia-i-rozwoj/kadra-kultury/aktualnosci-i-szkolenia/zapros-nas-do-siebie-nabor-2022

Konkurs Samorząd PRO FAMILIA 2022

Do 31 marca br. gminy mogą zgłaszać się do drugiej już edycji konkursu „Samorząd PRO FAMILIA” organizowanego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Zgłoszeń można dokonywać drogą elektroniczną poprzez udostępniony urzędom gmin system CAS (Centralna Aplikacja Statystyczna). Przygotowaliśmy praktyczny przewodnik, w którym krok po kroku dowiedzą się Państwo jak dokonać zgłoszenia oraz jakie warunki należy spełnić. Konkurs jest skierowany do gmin z całej Polski. Celem konkursu jest promowanie działań prorodzinnych w ramach zadań realizowanych przez samorządy gminne, promowanie pozytywnego wizerunku władz samorządowych jako podmiotów tworzących optymalne warunki do funkcjonowania rodzin oraz wybór wiodących gmin, których działania w zakresie polityki prorodzinnej, przynoszą efekty w postaci poprawy warunków funkcjonowania rodzin i mogą być przykładem „dobrych praktyk”.
Zgłoszenia będą przyjmowane w następujących kategoriach:
Gmina wiejska;
Gmina wiejsko-miejska; gmina miejska do 20 tys. mieszkańców;
Gmina miejska powyżej 20 tys. do 100 tys. mieszkańców;
Gmina miejska powyżej 100 tys. mieszkańców.
Regulamin konkursu nie przewiduje zgłoszeń powiatów.
Zgłoszenia dokonuje samorząd gminny, a warunkiem uczestnictwa w konkursie jest nadesłanie poprawnie wypełnionego zgłoszenia w terminie od dnia 21 stycznia 2022 r. do dnia 31 marca 2022 r. Zgłoszenia dokonane po wskazanej dacie nie będą uwzględniane.
Zgłoszenie musi zawierać wypełniony Formularz zgłoszeniowy, którego integralną częścią jest ankieta oraz Opis długofalowej strategii działań podejmowanych przez samorząd w ramach polityki prorodzinnej.
Formularz zgłoszeniowy musi być podpisany przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Realizowana przez gminy polityka prorodzinna powinna być kierowana do wszystkich rodzin (m.in. niezależnie od ich statusu materialnego czy społecznego – nie należy utożsamiać jej wyłącznie z pomocą społeczną). Powinna ona mieć na celu tworzenie odpowiednich warunków funkcjonowania wszystkich rodzin i przychodzenia na świat dzieci, a także powstawania nowych rodzin. Polityka prorodzinna ma służyć wzmacnianiu rodziny, jak również tworzeniu pozytywnego wizerunku rodziny.
Formularz zgłoszeniowy należy przesłać w postaci elektronicznej poprzez udostępniony urzędom gmin system CAS (Centralna Aplikacja Statystyczna). 21 stycznia 2021 r. wszystkie gminy otrzymały mailem szczegółowe informacje o dostępie do Centralnej Aplikacji Statystycznej.Formularz zgłoszeniowy musi być podpisany przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Zgłoszenia dokonane w sposób nieprawidłowy, w szczególności dokonane w formie innej niż wskazana w regulaminie konkursu lub podpisane przez osobę nieuprawnioną zostaną odrzucone z powodów formalnych.
Zgłoszenia można wysyłać do 31 marca 2022 roku.
Co zawierają poszczególne dokumenty?
Formularz zgłoszeniowy:
Nazwa i adres samorządu.
Dane osoby do kontaktu (imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail).
Kategorie, w której zgłaszany jest samorząd.
Oświadczenia m.in. o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu konkursu, zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych;
Data oraz czytelny podpis / podpis elektroniczny.
Ankieta:
22 pytania plus 10 pytań uzupełniających.
Pytania dotyczą m.in. istnienia odrębnej lokalnej strategii lub programu wskazującego kierunki realizacji polityki prorodzinnej, udziału pracowników gminy w konferencjach i szkoleniach poświęconych prowadzeniu polityki prorodzinnej, organizacji wydarzeń adresowanych do rodzin, świadczeń dla rodzin finansowych z budżetu gminy, korzystania z prorodzinnych programów rządowych czy stosowania form zatrudnienia ułatwiającego łączenie pracy zawodowej z życiem rodzinnym.
Opis długofalowej strategii działań podejmowanych przez samorząd w ramach polityki prorodzinnej:
Opis długofalowej strategii działań podejmowanych przez samorząd w ramach polityki prorodzinnej, wraz ze wskazaniem, czym w prowadzeniu polityki prorodzinnej samorząd wyróżnia się na tle innych samorządów.
Konkurs prowadzony będzie w dwóch etapach. W pierwszym Kapituła konkursu zweryfikuje i oceni zgłoszenia samorządów. Na tym etapie Kapituła konkursu może m.in. sprawdzić, czy gmina rzeczywiście realizuje działania, które opisała w swoim zgłoszeniu, zwrócić się do samorządu o udzielenie dodatkowych wyjaśnień i wziąć pod uwagę wskaźniki demograficzne gminy.
W ramach oceny gmina może uzyskać łącznie maksymalnie 250 punktów, w tym maksymalnie 100 punktów z Ankiety oraz maksymalnie 150 punktów przyznanych przez Kapitułę Konkursu, z czego maksymalnie 100 punktów jako ocena Długofalowej strategii działań podejmowanych przez samorząd w ramach polityki prorodzinnej oraz maksymalnie 50 punktów za szczególnie wyróżniający się element polityki prorodzinnej.
Po trzy najwyższej oceniane samorządy (w każdej kategorii konkursu) przejdą do etapu drugiego. Kapitała może wskazać też gminy do wyróżnienia.
W drugim etapie Minister Rodziny i Polityki Społecznej, w porozumieniu z Pełnomocnikiem Rządu do spraw Polityki Demograficznej, wybierze po jednej gminie w każdej z kategorii, które otrzymają tytuł Samorząd PRO FAMILIA.
Lista gmin, które przeszły do drugiego etapu, zostanie ogłoszona na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej nie później niż do dnia 7 maja 2022 r.
Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród oraz wyróżnień nastąpi w maju 2022 r. Organizator Konkursu zawiadomi nagrodzone i wyróżnione gminy o dokładnej dacie uroczystości.

https://www.gov.pl/web/rodzina/konkurs-samorzad-pro-familia-2022–przewodnik-dla-gmin

Projekt „TERAPEUTYCZNE OBIADOWANIE”

Caritas Archidiecezji Przemyskiej w partnerstwie z Podkarpacką Akademią Przedsiębiorczości Katarzyna Podraza w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój serdecznie zapraszają do aktywnego włączenia się w innowacyjny Projekt „TERAPEUTYCZNE OBIADOWANIE” mający na celu rozpowszechnienie i skalowanie modelu Innowacji Społecznej pn. „Obiady Terapeutyczne” w podmiotach prowadzących Warsztaty Terapii Zajęciowej z całej Polski. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W Polsce wciąż jest rozwijany system współpracy międzysektorowej, wykorzystujący efektywnie zasoby ludzkie i instytucjonalne podmiotów zajmujących się rehabilitacją społeczno – zawodową osób niepełnosprawnych. Ośrodki Wsparcia Ekonomii Społecznej służą wzmocnieniu potencjału lokalnych podmiotów oraz wsparciu osób zagrożonych wykluczeniem. Skalowany w Projekcie model został przetestowany przez Krasnostawskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych i wybrany do skalowania w ogólnopolskiej skali przez Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. W ramach modelu zakłada się przygotowanie uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej do gotowania oraz dostarczania zdrowych dwudaniowych obiadów seniorom powyżej 60 roku życia oraz nawiązanie relacji pomiędzy osobą niepełnosprawną i starszą. Takie działanie przynosi w efekcie poprawę ogólnej sprawności psychofizycznej oraz samopoczucia zarówno u osób niepełnosprawnych, jak i starszych. W ramach projektu przyznany zostanie grant na ten cel w wysokości ok. 70 – 80 tys., w tym z przeznaczeniem na doposażenie i przystosowanie kuchni oraz zaplecza kuchennego Warsztatów, w których będą przygotowywane posiłki.
W długofalowej perspektywie ten projekt pozwoli na nawiązanie współpracy i zacieśnienia kontaktów partnerskich na linii JST – OPS – NGO – WTZ, a także umożliwi tworzenie szerszych rozwiązań pozwalających na przeformułowanie roli WTZ-ów, jako podmiotów działających w obszarze integracji i pomocy społecznej.
Zachęcamy do współpracy.
Osoba do kontaktu: Pani Ewa Gryc – Specjalista ds. skalowania innowacji społecznej
tel. 791 334 430
biuro@terapeutyczneobiadowanie.pl
www.terapeutyczneobiadowanie.pl

Biuro projektu „TERAPEUTYCZNE OBIADOWANIE”
ul. J. Dąbrowskiego 20a, 35-036 Rzeszów
Tel. 791 334 430, Tel./Fax 17 85 77 100

5,5 mln zł na program POMOCY OSOBOM BEZDOMNYM

Rozpoczął się nabór ofert do otwartego konkurs ofert w ramach tegorocznej edycji programu „Pokonać bezdomność. Program pomocy osobom bezdomnym”. Pomoc osobom bezdomnym jest ważnym elementem solidarności społecznej i ludzkiej empatii. Dlatego zapraszamy do składania wniosków na wsparcie finansowe projektów skierowanych do osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością – mówi minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg.
Głównym celem programu jest wspieranie działań prowadzonych dla przeciwdziałania i rozwiązywania problemu bezdomności. W 2022 roku na realizację programu zostanie przeznaczona kwota 5,5 mln zł. Wysokość dotacji na realizację projektu wynosi od 50 tys. do 300 tys. zł.
Program kierowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących działalność statutową w zakresie pomocy społecznej.
W ramach tegorocznej edycji konkursu wyznaczone są następujące Moduły:
Moduł I: Profilaktyka – celem tego modułu jest zapobieganie bezdomności przez prowadzenie działań profilaktycznych. W tym m.in. przez pomoc socjalną psychologiczną, terapeutyczną i prawną oraz przez prowadzenie warsztatów ułatwiających znalezienie pracy osobom bezdomnym.
Moduł II: Wsparcie osób bezdomnych – w ramach środków z tego Modułu osoby bezdomne otrzymają pomoc od instytucji w ramach tzw. streetworkingu. Skorzystają np. jadłodajni, punktów wydawania odzieży czy placówek udzielających tymczasowego schronienia. Ważnym elementem tego modułu będzie udzielanie im pomoc psychologicznej czy prawnej.
Moduł III: Infrastruktura – kierowany jest do placówek udzielających tymczasowego schronienia. Środki z tego Modułu zostaną skierowane na remonty w placówkach dla osób bezdomnych, adaptację pomieszczeń czy zakup nowego wyposażenia.
Moduł IV: Innowacyjność – to inspirowanie do wdrażania nowych rozwiązań w zakresie pomocy osobom bezdomnym.
Swoje oferty uprawnione podmioty mogą przesyłać do 21 lutego br. do wydziału polityki społecznej właściwego Urzędu Wojewódzkiego. Oferty dotyczące Modułu IV należy składać we skazanym terminie bezpośrednio do Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do dnia 20 kwietnia 2022 r.

https://www.gov.pl/web/rodzina/55-mln-zl-na-program-pomocy-osobom-bezdomnym

Od 1 lutego można składać wnioski na nowy okres świadczeniowy Rodzina 500+.

2022 rok przyniósł ważne zmiany w programie „Rodzina 500+”. Od stycznia obsługę programu prowadzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych, przejmując od samorządów zbieranie wniosków w zakresie tego świadczenia wychowawczego. Ponadto od nowego roku wnioski o 500+można składać wyłącznie drogą elektroniczną, a pieniądze do rodziców trafią na konto bankowe. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyjmuje już wnioski na bieżąco przyznawane świadczenia wychowawcze (np. na nowonarodzone dzieci). Natomiast od 1 lutego 2022 r. będzie przyjmował wnioski na nowy okres świadczeniowy trwający od 1 czerwca 2022 r. do 31 maja 2023 r. Wnioski złożone przed 1 stycznia do ich zakończenia będą nadal realizowane przez dotychczasowe organy. Dlatego osoby, które złożyły wnioski w zeszłym roku, na trwający już okres wypłaty świadczeń (od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.), nie powinny składać wniosków do ZUS o jego ponowne przyznanie za ten okres.
Aby uzyskać prawo do świadczenia „Rodzina 500+” w nowym okresie, rozpoczynającym się od 1 czerwca 2022 r., należy złożyć wniosek od 1 lutego br. Od tego roku wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem jednego z trzech kanałów wnioskowania: przez Platformę PUE ZUS, portal Emp@tia na stronie empatia.mpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną.
Od 1 stycznia br. wnioski o przyznanie świadczenia można składać tylko drogą elektroniczną. Każdy, kto będzie miał problem ze złożeniem wniosku, może zgłosić się po pomoc do ZUS. Osoby, które złożą wniosek do 30 kwietnia br., otrzymają pierwszą wypłatę świadczenia do 30 czerwca 2022 r. W przypadku wniosków złożonych po tym terminie, ustalenie prawa do wypłaty świadczenia 500 + nastąpi w maksymalnym czasie do 3 miesięcy. Rozpatrywanie wniosku w sprawie przyznania świadczenia wychowawczego przez ZUS odbywa się w formie elektronicznej. Informacja o przyznaniu świadczenia 500+ będzie znajdowała się w skrzynce odbiorczej na profilu PUE ZUS – także, gdy wniosek został złożony przez portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną. Przyznane przez ZUS świadczenie wychowawcze nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Wypłata świadczenia 500+ będzie się odbywać wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.

https://www.gov.pl/web/rodzina/rodzina-500-od-1-lutego-mozna-skladac-wnioski-na-nowy-okres-swiadczeniowy