8 sprawdzonych sposobów na skuteczne wykorzystanie strony internetowej przez NGO

  1. Zakomunikuj swoje zadania w przejrzysty sposób.
    Upewnij się, że struktura twojej strony internetowej pozwala odwiedzającym na szybkie uzyskanie wiedzy na temat waszych działań. Wiadomości i grafiki z silnym przesłaniem pomagają w przekonaniu odwiedzających do zaangażowania się w działalność waszej organizacji.
  2. Przyciągnij wspierających
    Aby twoja organizacja rozwijała się dynamicznie, powinieneś zatroszczyć się o regularne wpływanie leadów (jest to okazanie zainteresowania konkretnym działaniem/usługą/ofertą) od potencjalnych wspierających. Optymalizacja twojej strony internetowej tak, zachęcała odwiedzających do wsparcia organizacji jest niezwykle korzystna.
  3. Zwiększ liczbę darowizn
    Z jasnym przesłaniem i stałym przyrostem liczby potencjalnych wspierających, twoja strona jest gotowa na przekonwertowanie ruchu na liczbę darczyńców. Dobrym sposobem na powiększenie wpływów do budżetu od wspierających jest obdarowanie darczyńców, co zachęci ich do ponownego wykonania datku. Może to być ekskluzywna, płatna treść (np. raport w formie ebooka) lub pakiet (podziękowanie w postaci np. zamieszczania loga firmy w publikacjach lub wzmianka w mediach społecznościowych).
    Warto także zadbać o łatwość przekazania datku – świetnie, jeśli twoja strona będzie posiadać baner z przyciskami z różnymi kwotami wsparcia, których kliknięcie przekieruje użytkownika do dalszych kroków umożliwiających sprawne przekazanie darowizny.
  4. Rozbuduj listę mailingową
    Podczas pracy nad zwiększeniem ruchu na swojej stronie, musisz przygotować się na to, że odwiedzający znajdują się na niej z różnych powodów i zostają na nią przekierowani z różnych miejsc. Nie wszyscy użytkownicy odwiedzają twoją stronę w celu udzielenia pieniężnego wsparcia, w związku z czym potrzebujesz zapytania niższego poziomu lub punktu konwersji.
    Jednym ze sposobów uchwycenia takiego lead’a jest zapytanie o adres mailowy, tak, by zainteresowani mogli być na bieżąco z najświeższymi informacjami na temat organizacji. Zaplanowanie regularnych, miesięcznych lub kwartalnych newsletterów z nowościami to świetny sposób na zaprezentowanie sukcesów twojej organizacji, takich jak: wydarzenia, udane kampanie fundraisingowe, dołączenie nowych członków zespołu oraz promowanie dalszego udziału w przedsięwzięciach.
  5. Zrekrutuj wolontariuszy
    Jeszcze innym sposobem na przekształcenie odwiedzających twoją stronę we wspierających jest nieskomplikowany proces dołączenia do grona wolontariuszy. Specjalna podstrona dedykowana sposobom, na jakie można wesprzeć organizację pomoże ci trafić do wszystkich chętnych do zaangażowania się.
    Dla większych organizacji lub organizacji z zespołem aktywnych wolontariuszy, podstrona o wolontariackiej współpracy i jej zaletach będzie świetnym rozwiązaniem. Możesz pokazać na niej zdjęcia z przeszłych wydarzeń, promować nadchodzące wydarzenia i wzywać odwiedzających do działania.
  6. Promuj wydarzenia i zarządzaj rejestracją
    Rozmaite rodzaje wydarzeń przeszły w zeszłym roku szereg przemian. Coraz więcej organizacji przestawia się hybrydowy lub zdalny model organizowanych wydarzeń. Nawet mimo powrotu wydarzeń stacjonarnych, korzystanie ze strony internetowej twojej organizacji jako środka promocji i zarządzania wydarzeniami jest świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania i liczby uczestników. Utworzenie kalendarza wydarzeń nie tylko promuje wydarzenia, ale również zwiększa wiarygodność twojej organizacji, ukazując jej działania i aktywność!
  7. Włącz kanały social media
    Media społecznościowe to kolejne narzędzie, które pozwala na interakcję z odbiorcami i rozbudowanie ich bazy. Tak jak stworzenie listy mailingowej, aktywowanie kanałów social media może pomóc w dzieleniu się ważnymi aktualnościami, informowaniu o wydarzeniach, a także zachęcaniu do darowizn. Wykorzystaj swoją stronę, aby zachęcić odwiedzających do obserwowania twoich kanałów social media, linkując je na swojej stronie WWW. Warto umieścić je w postaci ikonek na szczycie lub u dołu strony. Nie zapomnij o uwzględnieniu ich w newsletterze!
  8. Pokaż swój wpływ
    Trzonem wszystkich podejmowanych przed ciebie starań powinno być ukazanie skuteczności twojej pomocy społeczności. Dzielenie się twoim wkładem w czynienie świata lepszym za pomocą historii sukcesu i video zwiększa wiarygodność i zaufanie do twojej organizacji. Te opowieści są powodem działania twojej organizacji, ale mogą także skłonić do działania potencjalnego darczyńcę lub wspierającego albo umotywować twój wniosek o uzyskanie grantu.
    źródło: https://publicystyka.ngo.pl/8-sposobow-na-wykorzystanie-strony-internetowej-przez-ngo

Dodaj komentarz